
Tweedejaars Hackathon Project : 100 Degrees
”Een spel bedenken en ontwerpen in één week! Hoe pak je dat aan? Onderzoeken, brainstormen, taken verdelen en gaan!
Naast het visuele en verhalende van het spel, was het natuurlijk ook ontzettend
belangrijk dat de spelmechanismes goed werkten en dat het spel leuk zou zijn om te
spelen. Vandaar dat we een papieren prototype hebben gemaakt om te testen of het
spel goed zou werken. Uit deze test bleek dat er een aantal elementen niet goed
werkten. Bijvoorbeeld het uitdelen van de pestkaarten aan het begin. Op deze manier
kreeg iedereen evenveel pestkaarten. Dit werkt niet omdat iedereen dan evenveel gepest
wordt. We besloten om de pestkaarten in dezelfde stapel te leggen als de
opdrachtkaarten, op deze manier was het ‘random’ wanneer iemand een pestkaart zou
trekken. Dit zorgt voor een verassingseffect en een leuke toevoeging aan het spel.
Dit project was een samenwerking van: Sophie Strijk, Boas van Dijkhuizen, Thijmen de Vlieger, Annemijn Dubbeldam, Kai Brons & Fleur du Gardijn




