Eerstejaars Interaction Design: Deelcommunity

Wij hebben de opdracht kregen om het koopgedrag van consumenten te temperen en moeten een deel community oprichten en ervoor zorgen met mensen producten kunnen delen met elkaar. Wij gaan onderzoeken wat de behoeftes zijn van de doelgroep, hoe, wanneer en in welke context ze het geleende product willen gebruiken. We mogen zelf kiezen wel product we willen gaan delen en wat onze doelgroep word.

Hoofdvraag: Hoe kunnen we boekenliefhebbers bij elkaar brengen zodat we het koopgedrag van nieuwe boeken
kunnen temperen en een gevoel van samenhorigheid kunnen stimuleren?
Op welke wijze kunnen we het delen van boeken onder de doelgroep faciliteren, waardoor mensen
minder boeken kopen en meer verbinding ervaren met elkaar.

Deelvragen:

  • Wat is een community?
  • Welke doelgroepen hebben betrekking tot onze productkeuze?
  • Wat zijn concurrenten/substitutie diensten van onze productkeuze?
  • Hoeveel boeken worden er op dit moment verkocht?
  • Welke boek genres zijn het populairst onder de doelgroep?
  • Welke trends en ontwikkelingen zijn er in het lezen?
  • Gekozen doelgroep

Dit project was een samenwerking van: Chanel Sliwa, Geert Debets, Benjamin Geersing, Jasmijne van Noort en Myrthe Bult