CMD Utrecht Alumni

Mijn afstudeerconcept heet The AWOL Effect, en draait om de herpositionering van creatief bureau AWOL. Het bureau werd in de markt vooral gezien als een short-form content agency, terwijl ze in werkelijkheid veel breder werken aan community marketing oftewel het bouwen van sterke, authentieke communities rond merken.

BorisCMD Utrecht Alumni

Ik onderzocht hoe AWOL zich strategisch kon herpositioneren zodat die bredere aanpak ook naar buiten toe zichtbaar werd. Vanuit dat onderzoek ontstond The AWOL Effect:
een herpositioneringsstrategie waarin storytelling, community en authenticiteit de ruggengraat vormen. Het resultaat is een volledig vernieuwde merk- en contentstrategie, uitgewerkt in o.a.:

  • Een brand movie die het verhaal vertelt
  • Short-form formats die de merkbeleving versterken
  • Het uitlichten van het team zodat het menselijker is
  • Een video podcast voor verdieping
  • OOH-uitingen die de stijl naar buiten brengen
  • En een vernieuwde website die de customer journey optimaliseert

Meer werk van Boris ?

linkedininstagramTikTok