Bij Communication & Multimedia Design leer je niet alleen ontwerpen wat mooi is, maar wat werkt. Jij onderzoekt wat gebruikers écht nodig hebben en vertaalt dat naar slimme, creatieve analoge & digitale oplossingen – van apps en posters tot interactieve installaties. Je combineert onderzoek, design en technologie om problemen op te lossen en nieuwe ervaringen te creëren die mensen raken. Zo word jij een ontwerper die impact maakt in een wereld vol verandering.
In de eerste helft van jaar 4 begin je met de voorbereiding. Je brengt eerst je profiel in kaart. Wat heb je in de eerste drie jaar van je studie geleerd, welke keuzes heb je gemaakt en wat heeft je dat opgeleverd? Op grond daarvan ontwerp je je opdracht en ga je op zoek naar een organisatie waar je die opdracht kunt uitvoeren.
In de tweede helft van jaar 4 voer je de opdracht uit. Daarbij ben je in principe fulltime aanwezig bij de organisatie. Aan het eind lever je een digitaal dossier in en presenteer je jouw eindproduct tijdens een pop-up expo.
Je kunt een minor kiezen die door Hogeschool Utrecht is samengesteld. Je volgt dan een van tevoren uitgestippeld studietraject. Minors die goed passen bij Communication and Multimedia Design zijn bijvoorbeeld:
Maar je kunt ook zelf een minor samenstellen. Je legt dan een pakket studieactiviteiten voor aan de examencommissie en motiveert je keuze. Het is ook mogelijk om buiten Hogeschool Utrecht te ‘shoppen’ in binnen- en buitenland.
Brand Design
De Brand Design-specialisatie geeft je de mogelijkheid je kennis en skills op het gebied van Branding en Conceptontwikkeling naar een hoger niveau te brengen. In de specialisatie worden de hoofdzaken van branding, reclamestrategie en conceptontwikkeling behandeld. Je hebt daarbij veel ruimte om aan je persoonlijke ‘stijl’ te werken.
Immersive Design
In de specialisatie Immersive Design leer je verhaalgestuurde media ontwerpen, waarin het publiek wordt ondergedompeld in een fictieve wereld en een verhaal als het ware zelf beleeft.
Door immersieve (verhaal)technieken te combineren met de juiste technologieën en media, kan je de impact van een verhaal en de emotionele betrokkenheid daarbij vergroten. Op deze manier kun je een krachtige (communicatie)boodschap overbrengen. Dit kan met diverse media, waaronder audio, interactieve media, (openbare) omgevingen, film, virtual reality en augmented reality.
Het eindwerk wordt geëxposeerd tijdens de “Trust the Process” expositie.
Je leert hoe je als CMD-er werkzaamheden kan verrichten en ervaart waar jouw kwaliteiten en jouw ontwikkelpunten liggen.
Bekijk hier Timo zijn Praktijk Stageperiode bij Super Solid
– Connect project
– Portfolio
– Hackaton
– Opdrachtgeversproject
– Game Hackaton
– Visual design
– Opdrachtgeversproject
– Persuasive communication
– Storytelling
– Eigen project
– Portfolioweek
– Opdrachtgever 1
– Eigen Project
– Expositie
– Opdrachtgever 2
– Hackathon
– Workshops
– Hoorcolleges
– CMDxKapitaal woensdagen
– Visual design
– Interaction design
– Social design
– Workshops
– Hoorcolleges
– Zeefdrukken
– Hackathon